Vælg et land for at se indhold der er specifikt for din placering.
Første gang vi lavede en projektscooter var 2006. Det var dengang YouTube kun lige var startet, og ingen i Danmark rigtig kendte til fænomenet. Siden lavede vi flere scooterprojekter, og flere af dem er stadig at finde på Scootergalleri. Men der findes desværre kun billeder og ingen video af projekterne. Vi spoler hurtig frem til sensommeren 2017, hvor idéen om at lave et nyt projekt begyndte at tage form. Og denne gang skulle det dokumenteres på video, så vores følgere på Facebook og YouTube kunne se med, og forhåbentlig også få en masse ud af det. Det viste sig at være en rigtig god idé, for der var langt større interesse for at følge med i processen, end vi havde turdet håbe på. Indtil videre er det blevet til hele fire projekter, som du kan finde mere info om herunder: en PGO Hot 50, en Derbi Senda, en Yamaha Jog R og slutteligt endnu en PGP Hot 50, som vi endte med at give væk til en heldig vinder.
Så er vi i gang med en nyt vinterprojekt, og i denne omgang er det en Derbi Senda, der står for skud.
Vi nærmer os afslutningen på vores Derbi-projekt, men det er heldigvis lige nogle ting, der stadig mangler at blive monteret, så det er ikke helt slut endnu.
Vi er nået til det allersidste afsnit om vores Derbi Senda, som har gennemgået lidt af en forvandling gennem de seneste måneder.
Vi er klar til andet afsnit af vores vinterprojekt, og i denne omgang skal motoren skilles helt ad. Heldigvis får vi lov at kigge med fra start til slut.
Vi har endelig fået stel og fælge hjem fra maleren, og det er endt med et overvældende fedt resultat.
Vi har fået motoren hjem fra malen, og den har nu en fed matsort farve. Nu skal den samles igen, og her i afsnittet monteres kobling, krumtap og nyt skiftehjul.
Nu skal der kæde på Derbien, og den skulle egentlig være rød - men Kasper og Kenneth har en lidt anden plan. Der monteres også cylinderkit, og så kigger vores Hot50 forbi med en lille julehilsen
Vi er allerede nået til afsnit 6, og der er fart over feltet i dette afsnit, hvor Kenneth monterer karburator, membran, studs, håndtag, gaskabel, gasgreb, luftfilterkasse samt koblingskabel, koblingsgreb og kickstarterpedal.
Afsnit 7 byder både på nyt sædebetræk, montering af kølersystem samt prikken over i'et: Kenneths customized udstødningssystem - helt klart et kig værd.
I afsnit 8 står lidt i stylingens tegn, der kommer nemlig fede LED-bånd på maskinen. Og så får vi endelig lov til at høre den starte.