Vælg et land for at se indhold der er specifikt for din placering.
Første gang vi lavede en projektscooter var 2006. Det var dengang YouTube kun lige var startet, og ingen i Danmark rigtig kendte til fænomenet. Siden lavede vi flere scooterprojekter, og flere af dem er stadig at finde på Scootergalleri. Men der findes desværre kun billeder og ingen video af projekterne. Vi spoler hurtig frem til sensommeren 2017, hvor idéen om at lave et nyt projekt begyndte at tage form. Og denne gang skulle det dokumenteres på video, så vores følgere på Facebook og YouTube kunne se med, og forhåbentlig også få en masse ud af det. Det viste sig at være en rigtig god idé, for der var langt større interesse for at følge med i processen, end vi havde turdet håbe på. Indtil videre er det blevet til hele fire projekter, som du kan finde mere info om herunder: en PGO Hot 50, en Derbi Senda, en Yamaha Jog R og slutteligt endnu en PGP Hot 50, som vi endte med at give væk til en heldig vinder.
Speedlines vinterprojekt version 1.0 handler i al sin enkelhed om, at vi gerne vil vise, hvad man kan få ud af en gammel postscooter ved hjælp af lidt tid og kræfter.
Her i 2. afsnit om vinterprojektet får vi motoren hjem igen, og så kommer nogle af delene på igen. Der monteres bl.a. krumtap, startermotor og tænding, og Kenneth kommer med gode tips undervejs.
I afsnit 3 er overskriften kobling og variator. Begge dele monteres, og så får vi en grundig gennemgang af, hvordan Kenneth skifter kickstarterindmad.
Så er det tid til at en splinterny udstødning monteret på maskinen, og så bliver de slidte gamle dæk samt bagstøddæmperen skiftet til nogle lidt mere lækre sager.
I 5. afsnit venter et stort øjeblik, vi skal nemlig se, om scooteren rent faktisk kan starte. Desuden monterer Kenneth karburatuoren, ledningerne monteres igen og gaskablet bliver skiftet.
I afsnit 6. går turen ud forbi GT-Tuning, der står klar med rullefeltet, så det kan afsløres, hvad vi har fået ud af de efterhånden mange timers skruen på værkstedet.
Overskriften for afsnit 7 må siges at være bremser. Der skiftes bremseskive, bremseslange samt bremsekaliber, og Kenneth giver en god guide til udluftning af scooterens bremsesystem.
Når skal der lir på maskinen, og afsnit 8 handler om ren styling. Der monteres blå LED-bånd og nye blinklys på scooteren, og det er ret vildt at se, hvor meget det gør for det samlede udtryk.
Så er vi ved vejs ende med vores vinterprojekt. Scooteren får monteret det fede skjoldtsæt, håndtag og sæde samt lækre detaljer som ny kickstarterpedal og coolerspoiler.
Her får du det fulde overblik over, hvilken opsætning vi endte med til vinterprojketet. Nogle ting bestemte vi selv, imens vores engagarede Facebook-følgere fik det sidste ord ad flere omgange.