Vælg et land for at se indhold der er specifikt for din placering.

Ryd
Kategorier
Produkter
Ingen resultater fundet
Vi kunne desværre ikke finde nogle varer eller kategorier der matchede din søgning
Gratis fragt ved køb over kr. 399,- til GLS pakkeshop
Hurtig dag til dag levering
3.000+ tilfredse kunder på Trustpilot Logo

Speedlines vinterprojekter

Speedlines vinterprojekter - læs alt om dem her

Første gang vi lavede en projektscooter var 2006. Det var dengang YouTube kun lige var startet, og ingen i Danmark rigtig kendte til fænomenet. Siden lavede vi flere scooterprojekter, og flere af dem er stadig at finde på Scootergalleri. Men der findes desværre kun billeder og ingen video af projekterne. Vi spoler hurtig frem til sensommeren 2017, hvor idéen om at lave et nyt projekt begyndte at tage form. Og denne gang skulle det dokumenteres på video, så vores følgere på Facebook og YouTube kunne se med, og forhåbentlig også få en masse ud af det. Det viste sig at være en rigtig god idé, for der var langt større interesse for at følge med i processen, end vi havde turdet håbe på. Indtil videre er det blevet til hele fire projekter, som du kan finde mere info om herunder: en PGO Hot 50, en Derbi Senda, en Yamaha Jog R og slutteligt endnu en PGP Hot 50, som vi endte med at give væk til en heldig vinder. 

To hold, to maskiner, én mission. Efter vores vinterprojekt giveaeway, havde vi lidt svært ved at se, at vi kunne lave et nyt projekt. Der var mange snakke om, hvilken maskine vi eventuelt kunne bygge, men alle gange endte det med, at gejsten ikke helt var der. Derfor prøvede vi at vende konceptet lidt på hovedet, for hvem have egentlig bestemt, at det kun måtte være én scooter vi havde gang i?

Vi har skudt gang i dette års scooterprojekt, og denne gang bliver det lidt noget andet, end vi plejer. I år er det nemlig to hold, der skal bygge imod hinanden, og i sidste ende venter en dyst med hemmelige udfordringer. De bygger lidt i blinde, og det eneste de ved er, at:

  • de har et budget på 12.000 kr.
  • de har 48 timer at bruge i værkstedet
  • de hemmelige udfordringer kommer til at foregå på en crossbane af en art

    

    

    

     

Da vi skulle finde ud af, om der skulle laves et fjerde vinterprojekt, stod det klart for os, at vi ikke var helt færdige med at bygge, men samtidig ville vi også lavet noget lidt vildere på en eller anden måde. Mange ting var i spil, men vi kunne ikke rigtig lægge idéen om at give en scooter væk fra os. Skæbnen ville, at vi havde én af de sidste PGO'er stående, og selvfølgelig var det sådan en, vi skulle lave til en heldig vinder. Det blev ikke det store byggeprojekt, da maskinen stadig skulle fremstå (så godt som) lovlig, men der blev alligevel lavet nogle fede løsninger, og resultatet blev en superfed maskine, som vi afleverede til en heldig - og noget overrasket - Viktor i april 2021.

    

    

    

Det var ikke givet, at der skulle komme et vinterprojekt vol. 3. Vores Hot var en succes, og det samme var Derbien, men kunne vi mon stadig lave noget, som folk ville se? Over forår og sommer forhørte vi os lidt hps vores fælgere, om der var noget, de kunne tænke sig at se, og responsen var ret overvældende. Det stod helt klart, at de gerne ville se endnu et projekt, og det var også ret tydeligt,at de gerne ville se en Jog R. Det sidste var ikke en stor overraskelse, da det har været et ønse fra mange siden vi startede i 2017, og det gav os blod på tanden. Ja, der skulle laves et vinterprojekt anno 2019. Heldigvis havde vi en gammel, slidt Jog R stående på loftet, og da beslutningen ligesom var truffet, kriblede det noget i fingrene for at komme i gang igen. Det blev besluttet, at vi skule prøve at lave en baneracer i denne omgang, og at den skal være VILD. Men det er faktisk kun Kasper og Kenneth, der ved præcis, hvad de har tænkt sig, der skal ske med den. Se med herunder, og følg maskinens forvandling over vinteren.

    

    

    

    

  

Speedline Derbi Senda vinterprojekt 2018Da vi var færdige med vores Hot 50-projekt, herskede der ikke megen tvivl om, at vi selvfølgelig skulle lave et projekt igen det kommende efterår. Der var dog ikke helt lige så megen enighed om, hvilken maskine som skulle være hovedpersonen i det nye projekt. På den ene side var der nogen, som mente, vi skulle bygge videre på Hot'en, imens der var andre, som var helt vilde for, at der skulle en gearmaskine på bordet. I sidste ende fandt vi det oplagt at lade det være op til vores følgere at bestemme, da vi selvfølgelig rigtig gerne ville lytte til, hvad dem der skulle se med gerne ville se. Afstemningen lavede vi på Facebook, og det blev en helt overvældende sejr til gearmaskinen, som fik mere end 4 gange så mange stemmer som Hot'en. Vinterprojekt version 2.0 blev heldigvis også en stor succes, og endnu engang var vi fuldstændig blæst bagover den fantastiske opbakning drengene og maskinen fik undervejs.

Her kan du se alle afsnittene af vores Derbi Senda projekt:

      

      

      

  

Det er vist ingen hemmelighed, at der blev givet fuld gas med at bygge vores Derbi Senda. Stellet skulle f.eks. males, og det skulle helt specifikt være samme farvekode som en lamborghini gallardo (mindre kunne jo ikke gøre det), og i sidste ende er det vist ikke mange af originaldelene, der er tilbage på maskinen. Kasper og Kenneth nød i dén grad at lege med Derbien, og der blev vendt mange idéer og drømme i forhold til både opsætning og styling undervejs. Resultatet er vi bestemt tilfredse med, det meste lykkedes nemlig rigtig godt, og hvis du har lyst til at kigge nærmere på detaljerne, står maskinen udstillet i vores butik på Sverigesvej 9C i Skanderborg.

Find alle dele til Speedlines Derbi Senda vinterprojekt

Speedline PGO Hot 50 vinterprojekt 2017

Vores PGO Hot 50 vinterprojekt udspillede sig over vinteren 2017/2018. Vi fandt en gammel PGO Hot50 postscooter frem, og i løbet af projektet forvandlede den sig fra en ret slidt sag til en sprød maskine med ny og forbedret opsætning samt et helt nyt og lækkert look. Vi startede helt fra bunden, hvor scooteren blev skilt ad og motoren blev sendt til glasblæsning. Herefter gik vi stille og roligt i gang med at genopbygge scooteren skridt for skridt, og alt blev dokumenteret, så vi kunne vise udviklingen på tæt hold både på Facebook og på Youtube. Der udkom et nyt afsnit hver 14. dag, og det var en fantastisk fed dag, den dag vi stod med det færdige resultat og kunne vise det frem. Maskinen står nu i vores butik i Skanderborg, hvor du er velkomment til at kigge nærmere på den, hvis du kommer forbi. 

Herunder kan du se alle afsnit af PGO Hot 50 vinterprojektet:

Speedlines vinterprojekt afsnit1  Speedlines vinterprojekt afsnit 2    

      

      

  

Nogle af delene til projektet havde vi bestemt på forhånd, men undervejs fik vores følgere på Facebook medbestemmelse via afstemninger, hvor de blandt andet valgte cylinderkit, kobling og bagstøddæmper til scooteren. Det var helt vildt fedt at opleve, hvor engagerede folk var - det gjorde det mange gange sjovere for os at lave. 

Vi valgte med vilje, at vi ikke ville bruge de allervildeste tundele. Det valgte vi af den årsag, at vi gerne ville vise, hvad de fleste ville kunne få ud af sådan et projekt. Og det ville være nemt for os at gå fuldstændig amok på lageret og snuppe alt det ypperste, men den mulighed er der ikke mange af jer derude, der har. Så vi (forsøgte) at holde det nede på jorden, og som bonus fik vores følgere også et indblik i, hvordan mange af de dele, som ryger i kurven på hjememsiden, monteres korrekt på jeres egen maskine derhjemme i garagen. 
 

Find alle dele til Speedlines PGO Hot 50 vinterprojekt